Mosselen eten in Yerseke

25 mei 2017 - Yerseke, Nederland

Het moest er ooit van komen: mosselen eten! Als je die mensen zo op een terrasje voor een restaurant ziet zitten met zo'n pan vol met mosselen, dan ziet dat er toch geweldig uit. Maar of het nou echt lekker is, dat waagden we te betwijfelen. Dus besloten we dat de tweede reis met de camper naar Zeeland moest gaan. Yerseke schijnt de mosselhoofdstad van Nederland te zijn, dus daar moesten we zijn. Vanwege het mooie weer met het hemelvaartsweekend zat heel zeeland vol met toeristen en was het lastig om een plek te vinden. We konden nog net een plaats reserveren op camperplaats de Plantage, tussen Yerseke en Krabbedijke. Een camperplaats? Dat hadden we nog nooit gedaan en allerlei visioenen van aftandse parkeerplaatsen vol gestampt met campers doemden op. De Plantage bleek toch wel wat anders te zijn. Aan de rand van de boomgaard konden 15 campers een plek vinden op het gras. Het sanitair gebouwtje was perfect en de ontvangst was hartelijk.

IMG_3069

Nadat de camper op zijn plek stond (dat kost welgeteld 5 minuten) konden we zitten, een borrel pakken en ons vergapen aan de campers om ons heen.

's Middags om een uurtje of 5 beklommen we de fiets voor een rondje over het eiland en belandden we uiteindelijk in Yerseke. Het eerste wat we tegen kwamen was een bord waarop stond dat er geen mosselen waren. Aaiiii, wat nu? Uiteindelijk kwamen we terecht op het terras van brasserie de Sportvisser, waar de pannen mosselen wel verkrijgbaar waren. Het zag er geweldig gezellig uit. De smaak viel ook helemaal niet tegen en we genoten er van. Na een tijdje kwam de serveerster vragen of het smaakte. Ze vertelde dat ze ze zelf nog niet geproefd had. Het was de eerste dag van het mosselseizoen. De beste mosselen moesten nog komen. Ze wilde best even van onze mosselen proeven en ze vond ze redelijk.

IMG_3070IMG_3073IMG_3072IMG_3074

De vrijdag was het tijd voor een fietstochtje. Met de fietsknoop app hadden we een route bedacht die langs de noordkant van het eiland heen ging en langs de zuidkant terug. Zuid Beverland blijkt echt prachtig te zijn. Wil je de route fietsen of bekijken, klik dan hier.

's avonds ging de barbecue aan en daarna was iedereen tevreden.

IMG_3075IMG_3076IMG_3077