Bart wordt 50

18 juni 2017 - Arnhem, Nederland

Op 15 juni werd Bart (mijn broer en de zwager van Colette) 50 en besloot een feestje te geven op 17 juni. Omdat Bart in Arnhem woont, hadden we een goede reden om een camping in de buurt te zoeken. Vanwege het prachtige weer dit weekend viel dat nog niet mee, maar uiteindelijk bleek camping Warnsborn nog wel een plekje vrij te hebben voor ons.

Voor vertrek wilde de huishoud accu niet opladen. dat werd een hoop doormeten en uitproberen. Uiteindelijk bracht Paul v.d. Schoor zijn acculader en die kreeg de zaak weer aan de praat. Vanaf dat moment nam de lader van de camper het weer goed over, maar op zondagmiddag hing er in de camper weer een vieze (rotte eieren) lucht. Voorheen dachten we dat dit uit de afvoer kwam, maar nu bleek het van de accu te komen. Flink zoeken op google leverde als resultaat dat of de accu kapot is, of de lader. Hier moet dus maar eens een deskundige naar kijken.

IMG_3177

Camping Warnsborn ligt prachtig op landgoed Warnsborn. Het is wel een echt Nederlandse camping met een regelement waar je best een paar uur voor uit mag trekken. het wordt je in boekvorm uitgereikt als je op de camping komt. zo is er een hele pagina gewijd aan hoe je moet barbecueën en wat je daarbij vooral niet mag doen.Voor wie het niet wil lezen hangen overal briefjes met daarop de dingen die je niet mag. Het gaat wel een beetje ver.

We hadden wel eten bij ons, maar nadat de pizzabrommer voor de derde keer voorbij was gekomen werd de verleiding te groot en besloten we ook maar een pizza te laten komen. Na de Pizza vertrokken we richting Bart. Een prachtige rit dwars door de bossen, die bij daglicht goed te doen is. We bedachten wel dat het handig is om voor de terugweg iets anders te verzinnen. Op die terugweg stopte de accu van Colette ermee en aangezien de heenweg bergaf ging, mocht ze op eigen kracht en met een haperende trapondersteuning de bult weer op klimmen.

De zondag was het tijd voor een fietstochtje. Vanwege de haperende fiets van Colette werd de geplande tocht drastisch ingekort. We fietsten over landgoed Warnsborn en over Schaarsbergen. Echt prachtig! (korte fietsroute terug te vinden op fietsknoop.nl). na een tijdje zochten we een bankje voor de picknick en kwamen we heel toevallig terecht bij het bankje dat we jaren geleden hebben laten neerzetten toen papa overleden was. Dat was heel bijzonder, want ik had dat bankje nooit meer teruggevonden en nu fietsten we er zomaar langs.
Aan het eind van de rit wilden we nog even een koud tapje drinken en kwamen terecht op het terras van hotel Groot Warnsborn. We werden een beetje met argusogen bekeken, want het is daar een vrij chique bedoeling en daar waren wij in ieder geval niet op gekleed. Gelukkig konden we de rekening voor een pilsje en een witbier (€ 8,15) nog net betalen.

IMG_3181IMG_3182IMG_3183IMG_3184IMG_3185IMG_3187

Terug op de camping konden we nog even lekker bijkleuren in de zon en daarna was het een kwartiertje inpakken en wegwezen.