Bodegraven

4 juni 2017 - Bodegraven, Nederland

Het was pinksteren, dus we moesten maar weer eens een lang weekend op pad. Zo ongeveer alles wat we probeerden te boeken zat vol, maar uiteindelijke vonden we nog een camping in Bodegraven: camping de Hollandse boerderij. Nou ja camping..... het was meer een verzameling stacaravans en huisjes met ook nog wat plek voor tenten, caravans en campers. Het zag er allemaal nogal rommelig uit. Omdat ook hier alles vol zat, was het sportveld ingezet als campingveld. De stroom kwam via een haspel uit de herendouche, door de geitenwei het veld op. Op deze haspel werden 6 campers en caravans aangesloten. Geloof het of niet, de stroom is niet één keer uitgevallen. Het sanitairgebouw was gemaakt van damwand, maar het was er wel redelijk schoon en daar gaat het toch om.

We hadden afgesproken op de heenweg Fien op te halen, zodat ze een dagje mee kon. Omdat de achterbank alleen maar heupgordels heeft moest het autostoeltje op de voorstoel gezet worden en dat vond Fien wel wat. Ze had nu het mooiste uitzicht en luid zingend vertrokken we naar Bodegraven.

IMG_6963IMG_6969IMG_6968IMG_6966

Toen de camper eenmaal op zijn plaats stomd moest er natuurlijk ook een kleine tent bij gezet worden. Daarna was het tijd voor spelen, eten, slapen, nog meer eten, weer spelen en toen kwamen Lara en Lotte om te barbecuen en om Fien weer op te halen.

IMG_6978IMG_6993IMG_3104IMG_3103IMG_6987IMG_6974IMG_6976IMG_6978

We leerden ook dat je je watertanken moet controleren voordat je van huis gaat. De schoon watertank bleek leeg en je mag er dan dus vanuit gaan dat de vuilwatertank vol is. Omdat de kraan te ver weg was voor de slanghaspel en we geen zin hadden het hele boeltje naar de kraan te rijden, werd de tank gevuld door met de wasteil water te halen en boven in de tank te gieten. Voor de  vuilwatertank werd 's nachts de Belgische methode ingezet, dus daar zullen  we het verder niet over hebben.

's Avonds dronken we nog een borrel met de buren en toen waren we inmiddels aardig afgepeigerd en gingen naar bed.

De tweede dag gingen we een stukje fietsen rond de Nieuwkoopse plassen. We kwamen langs prachtige paden en dwars door weilanden met schapen. Het ritje staat ook op fietsknoop.nl. Onderweg haalden we de buren van de camping nog in, maar iets later bleek de accu van de fiets van Colette de geest te geven en waren de buren toch nog eerder thuis.

IMG_3109IMG_3110IMG_3111

Op de camping bleek de jeugd uit de groepsaccomodatie een soort sportdag bij ons voor de camper georganiseerd te hebben. Dat gaf nogal wat herrie en drukte, maar dat hoort erbij zullen we maar denken.

De laatste dag deden we het lekker rustig aan. We fietsten even door Bodegraven en vonden alle terrassen gesloten, maar de AH was wel open, zodat we daar een lunch konden oppikken. Nadat de eenden Spike zijn brokken hadden opgegeten, gingen we maar weer naar huis.

IMG_7014IMG_7015IMG_7016