Lierop

8 juli 2017 - Lierop, Nederland

De reis naar Lierop startte niet helemaal zonder problemen. Twee weken eerder hadden we wat kleine verbouwingen gedaan en daarbij hadden we ook het wastafeltje uit de toiletruimte weggehaald. Bij het afkoppelen van de afvoer hadden we niet helemaal goed opgelet. toen ik het water uit de tank weg wilde laten lopen, liep het niet de vuilwatertank in, maar kwam het ergens binnen de camper in de kast terecht. Binnen de kortste keren stond de hele zaak blank. Nadat er wat onderdelen opgescharreld waren kon de zaak gerepareerd worden en 2 uur later dan gepland vertrokken we.

IMG_3297

Nadat we Mirthe opgehaald hadden in Geldrop reden we door naar Lierop, waar we een plek gereserveerd hadden op een natuurcamping: De Lier. Het bleek een prachtige camping in de bossen van Lierop te zijn. Bijzonder is hier, dat er geen beheerder aanwezig is. Die komt 's morgens en 's avonds even langs. Op het bord bij de ingang staat welke plaats je mag gebruiken, inschrijven doe je door een briefje in de brievenbus te stoppen en voor het betalen liggen er enveloppen naast diezelfde brievenbus. Het sanitair was schoon en er was een klein speeltuintje met zand en water voor Mirthe. 's Middags wandelden we naar het café in de buurt voor een ijsje en een pilsje.

IMG_3286IMG_3284

Tegen de avond kwam Magiel met Mara om ons van de hamburgers, saté en worsten af te helpen. Meggie was er niet bij helaas, want ze had zich wat vergist in haar rooster en moest werken.

IMG_3287IMG_3289

IMG_3291IMG_3285

Op zondag sliepen we eerst maar eens uit en de rest van de dag kon besteed worden aan boeken lezen. Colette's fiets stond bij de fietsenmaker met een kapotte accu, dus het geplande fietstochtje over de Strabregtse Heide moesten we overslaan.