Baarle Nassau

27 mei 2017 - Baarle-Nassau, Nederland

Het was tijd om Zeeland te verlaten. Gezien de drukte konden we geen tweede plek vinden en we wilden ook graag de files vermijden bij het verlaten van de provincie. Op dus naar Baarle Nassau! We kwamen terecht op camping de Paddock. Het is hier een wonderlijk gebeuren. De Paddock is een chalet park met een klein veldje voor kampeerders. Een chaletpark verhuurt stukjes grond in een bos. Daarop bouwen de mensen een soort huisjes of stacaravans en de rest van de grond wordt vol gebouwd met schuurtjes, prieeltjes en partytenten. Het campeerveldje is een soort bejaardensoos. Het programma "we zijn er bijna" is er niks bij. De mensen scheuren er met scootmobiels over het veld en in iedere voortent staat wel een rollator. Als het donker wordt worden de neonverlichtingen in de voortenten ontstoken. Dat houdt de muggen mooi bij ons weg en we hebben geen buitenlamp nodig.

Vanmorgen hebben we de vuilwatertank geleegd en de schoonwatertank gevuld. Toen we op de plek stonden begon zich een rioollucht te verspreiden door de camper. Ik had er wel iets over gelezen op internet, maar hoe het nu precies zit weet ik niet meer. Hoe meer ramen we open zetten, des te sterker werd de lucht. Toen we een flinke scheut blauw toiletspul door de gootsteen hadden gegooid en er een bak afwaswater achteraan hadden gekieperd verdween de lucht weer.

Ook de toilettank gaf even wat problemen. De toiletpomp maakte wel geluid, maar er kwam geen spoelwater meer uit. Als je in het vultuutje keek leek er genoeg water in te zitten. Uiteindelijk heb ik geprobeerd hoeveel water er nog bij kon, en dat was heel wat. Hij lijkt dus vol, maar is leeg. Dat is natuurlijk geen probleem als je het maar even weet.

Op de laatste dag van deze hemelvaartstrip bezochten we Baarle Nassau. Het blijft een wonderlijk plaatsje. Hier en daar staat een streep op de stoep, die aangeeft dat je Nederland verlaat en in België komt. 10 Meter verder is het weer andersom. Er bleek een jaarmarkt te zijn, maar die stelde niet zo heel veel voor. Dus kochten we wat broodjes voor de lunch en gingen terug naar de camping om nog even lekker naar de camper te staren.

IMG_6907